Online gerilla marketing Klubok, közösségek létrehozása

Klubok, közösségek létrehozása

Szeretne többet megtudni a közösségi kommunikációról? Jelentkezzen workshopunkra!

Ajánlatot szeretne kérni a témában, lépjen velünk kapcsolatba.

A web 2.0 szerepéről sokan sokféle dolgot írtak már, mi most abból az aspektusból közelítenénk meg a kérdést, hogy kommunikációs szempontból miért fontosak, és mire lehet használni őket. A netes közösségek homogén célcsoport szegmensek, melyek önként alkotnak egy csoportot és a webtechnológia segítségével könnyedén elérhetők. Ma már nem feltétlenül szükséges gerilla eszközökkel behatolni az adott közösségekbe, az adott kommunikációs aktivitásnak megfelelően megvizsgálandó, hogy érdemesebb e létrehozni egy új közösséget, vagy a meglévőkkel felvenni a kapcsolatot.

Iwiw, facebook

Példánkban egy kézműves portálhoz kapcsolódóan került létrehozásra egy iwiw közösség. Itt először célzott kereséssel kerültek felderítésre a közösségi profil alapján a téma iránt érdeklődők. Azonban a tapasztalat az, hogy a közösség egy minimális létszámot elérve „önállósodni” kezd, az új tagok megkeresés nélkül is jelentkeznek. A tagok segítik egymást, megosztják tapasztalataikat. Mint a közösség moderátora jól irányíthatóak az adott témában releváns kérdések a kézműves portálra. A kézműves portál állandó látogatói a kialakított klubnak köszönhetően érezhetően növekedett. A klubtagok részére küldött rendszeres üzenet pedig a többi klubtagot is havi szintű látogatásra ösztönzi, mellyel az oldal látogatottság tartósan fenntartható.

Youtube

Általában a video megosztók kiváló lehetőségeket teremtenek arra, hogy brand-ünk, termékünk, kommunikációs anyagaink ilyen vagy olyan formában (commercial, branded content stb.) megjelenjenek ezekben a közösségekben. Ha szigorúan vesszük, ez nem más mint SMO (Social Media Optimization), melynek során a brandünk feltűnik az adott közösségekben; így a YouTube-on is. A kérdés pusztán az, hogy mire tudjuk használni a közösségeket, így a  videomegosztó portálokat? Hogyan lesznek kommunikációs platformok, és hogyan terjed rajta üzenetünk.

Vermis channel

Az alábbi linkre kattintva megtekintheti a Vermis branded channeljét, valamint néhány másikat, melyek jól prezentálják a SMO lehetőségeinket a YouTube-on. Önmagában a YouTube channel egy video alapú multimédiás microsite.
Vermis YouTube Channel 

Blogok üzemeltetése

Ha szigorúan szemléljük, akkor a blogok és a websiteok között nincs olyan különbség – technológiai tekintetben – ami egyértelműen definiálná, hogy mi teszi a blogot bloggá. Ettől függetlenül a blog mint jelenség nem kérdés, hogy fontos szerepet tölt be az online kommunikáció területén. Hasznos platform, gyors, és hatékony felülete a kommunikációs megoldásoknak. Kéznél van, népszerű, professzionális. Hogyan üzemeltessünk tehát branded blogokat? Mikor válasszuk a blogot, mint platformot? Mire figyeljünk oda különösképpen?

A blog egy kiváló lehetőség arra, hogy költségvetés szűkében, a kampány indulásához időzítve, minőségi branded platform jöjjön létre. Jó példa erre az egyik FMCG ügyfelünk, akinek kampányidőszakban, előre nem tervezett módon lett szüksége egy olyan online kommunikációs platformra, ahol megjelenhet a promóciós üzenet, a nyertesek névsora, a játékszabály és egyéb hasznos dolgok. A kérésére létrehozott blog tökéletes megoldást nyújtott az igények kielégítésére.

AKTUÁLIS WORKSHOP TÉMÁINK


WORKSHOP

Online márka kommunikáció a közösségi térben


  • Hogyan néz ki valójában a közösségi tér?
  • Mire való a márka identitás és az SM stratégia?
  • Amit mindenki tud, de nem mindegy, hogyan!
  • Amit nem látok, az nincs!
    Struccpolitika helyett, social monitoring!
  • Hatékony kampányt szeretnék,
    a célcsoportomat elérve, médiaköltés nélkül!
  • Jó, ha beszélnek rólunk! De még jobb, ha elkötelezett
    képviselői vannak a márkánknak!

Workshop időtartama:
4 óra
Időpont: 2015.05.29.


ÖTLET KELL? NETES MEGOLDÁS KELL?
VAN EGY TENDERED?