A gerilla marketing egy formabontó, újszerű ötleteket tartalmazó kommunikációs megoldás. Tudni kell, hogy ahány cég, ahány szakértő foglalkozik a témával, annyi definíció és terminológia bukkan fel meghatározásként. A gerilla marketingnek több fontos és jól elkülöníthető irányzata van, melyek közül talán a három legfontosabb:
A gerilla marketing annyiban különbözik a hagyományos marketing kommunikációs megoldásoktól, hogy alapötlete minden esetben egy szokatlan, formabontó ötlet, valamint hogy online gerilla marketing esetében szükség esetén biztosítható a megbízó anonimitása a kommunikációs célok sérülése nélkül.
A gerilla marketing előnye, hogy még relatív kevesen ismerik és használják a magyar piacon, valamint szokatlan átütő erő jellemzi, amivel kiemelkedik a konkurens cégek hagyományos marketing kommunikációs módszerei közül. Igen költség-hatékony kommunikációs megoldás is lehet.
A gerilla marketing egyik nagy előnye, hogy ötvözi az ATL és a BTL valamint az online elemeket, hiszen, mint viszonylag új eszköz, kellően széles körben kerüli meg a konvencionális kommunikációs elemek határait. Hol innen használ fel eszközöket, hol onnan, ahhoz igazítva, hogy az alapötlet pontosan mit kíván meg. Mi - profilunkból eredően - előnyben részesítjük az online gerilla marketinget, mert költséghatékonyságban és gyorsaságban messze túllépi a hagyományos elemeket.
Egy átlagos reklám kampánynál leginkább a következő három költségtényező jelenik meg:
Ha ezeket végignézzük, akkor láthatjuk, hogy a gyártási költség rendkívül változó lehet, hiszen teljes mértékben a kampány mechanizmusától függ. A média költség minden esetben nagyon magas, (ez a legnagyobb tétel). Egy jó ötlet viszont "nem kerül semmibe", pontosabban a három tétel közül fajlagosan ez a legolcsóbb.
A gerilla marketing nem média, hanem ötlet alapú kommunikációs megoldás, ami online területen alkalmazva kisebb költségvonzattal jár, hiszen elmarad a máskor megszokott tetemes gyártási és médiaköltség.
A gerilla marketing eszköztára lehetővé teszi, hogy igény esetén a megbízó a háttérben maradva továbbítsa üzenetét, úgy, hogy a célcsoport észre sem veszi, hogy egy kommunikációs kampány részévé vált. A gerilla marketing eszköztára rendkívül széles. A gerilla marketing képes elérni olyan közösségeket, mint a web 2.0 közösségek, fórumok, vagy a chat-elők, stb., ráadásul úgy, hogy a csoportok tagjai szórakozva ismerik meg a termékeket és fogadják be a kampányüzenetét.