Vírusmarketing esettanulmány: BlendTec


Megbízó: K-Tec Inc., Blendtec division
Ügynökség: Blendtec (inhouse produkció)

A koncepcióról: Vagyis először arról, hogy mi is az a Blendtec? A Blendtec egy legenda. A cég 1975 működik és világszerte forgalmaz kereskedelmi célra gyártott turmixgépeket kávézókba, bárokba és konditermekbe. 2006-ban úgy döntöttek, hogy betörnek az otthoni felhasználók piacára. Az alábbi cikk arról szól, hogyan oldották meg ennek a kommunikációs kihívását.

Turmixgép. Turmixgép... Nos ha megkérdeznének, hogy mennyire izgalmas téma a turmixgép, akkor azt mondanám, hogy valahol félúton a botmixer, és a kávédaráló között helyezkedik el, nem messze a kenyértartó doboztól. Ellenben nincs lehetetlen, és nézzük meg hogyan növelte meg a Blendtec az eladásait 20-30%-kal a "Will it blend?" koncepció segítségével. A koncepció meglehetősen egyszerű. Képzeljünk el egy inhouse gyártású, elképesztően olcsó video sorozatot, amiben nem történik más, mint hogy a lehető legkülönbözőbb dolgokat ledarának a cég teljesen hétköznapi kinézetű turmixgépén. Hogy miket? 

Vuvuzellát a VB tiszteletére (1,3 millio megtekintés)

Ledarálták a Facebookot is. Igen a Facebookot; mert mi van akkor, ha már nincs rá szükséged. :) Persze ez pusztán a Blendtec Facebook oldalának a promója volt. (930 000 megtekintés)

Airsoft pisztolyt. Kicsit erőltetett de még elmegy. (1 240 000 megtekintés)

iPhone-t. Én nem vagyok egy Apple fun de ettől konkrétan kirázott a hideg. (2 300 000 megtekintés)

Bár azt hiszem ez borított ki legjobban. Csak erős idegzetűeknek. (8 800 000 megtekintés)

Az eredményről: Mint az a számokból is jól látható Mr. Tom Dickinson nem tréfál, és hajlandó bármit ledarálni. Nem tudom mi jöhet még az iPad/8,8 millio AV után, de tartok tőle, hogy az Atlantis úrsikló vagy az Eiffel torony. Co-promók is jól mennek már, annyira jól sikerült a koncepció. Összességében a YouTube channeljüket 5 600 000 ember látta. Az összes filmüket összesen 137 989 978 ember látta. A channeljükre 328 000 ember iratkozott fel, ezzel világszinten a 33. helyet foglalják el. Egy turmixgéppel...

Tehát ha vásárolunk valamit, egy kiló szép barackot, egy nagyképernyős TV-t, vagy egy Opel Astra Caravant, jusson eszünkbe: "Will it blend?" :)

Attila_BANKI

[Follow me on Twitter]

AKTUÁLIS WORKSHOP TÉMÁINK


WORKSHOP

Online márka kommunikáció a közösségi térben


  • Hogyan néz ki valójában a közösségi tér?
  • Mire való a márka identitás és az SM stratégia?
  • Amit mindenki tud, de nem mindegy, hogyan!
  • Amit nem látok, az nincs!
    Struccpolitika helyett, social monitoring!
  • Hatékony kampányt szeretnék,
    a célcsoportomat elérve, médiaköltés nélkül!
  • Jó, ha beszélnek rólunk! De még jobb, ha elkötelezett
    képviselői vannak a márkánknak!

Workshop időtartama:
4 óra
Időpont: 2015.05.29.


ÖTLET KELL? NETES MEGOLDÁS KELL?
VAN EGY TENDERED?