Vírusmarketing útmutató I. rész.


Megbízó:
Ügynökség:

 1., „Tartunk egy kicsit a vírusmarketingtől!” eset: Ez a jelenség általában akkor alakul ki, ha valaki nincs teljesen tisztában a műfajjal, és/vagy találkozott már olyan házon belüli horror sztorival, amely elborzasztó eredményével, megvalósításával az eszköz használatára negatívan hat. Ezen kívül előfordul, hogy valamely sztereotíp megközelítés miatt összekeverednek alapfogalmak. Gyakori probléma, hogy a vírusmarketinget összekeverik a spammal; mely két fogalomnak nincs semmi köze egymáshoz. Ebben az esetben 99,999%, hogy azonnal elhagyják a vírusmarketinget mint eszközt a marketing mixből.

2., „A vírusmarketing cicikről és a popsikról szól.” avagy az „undorító” faktor: A vírusmarketing sokkal cizelláltabb tud lenni, mint azt első pillantűsra gondolják róla. Valójában nem egy öncélú „sokkoló” film. Valóban a kampány tervezésekor nagy a kísértés, hogy elvigyük a kommunikációt a sokkolás irányába, de ennél vannak természetesen szofisztikáltabb és inteligensebb megoldások is.

a., Vicces

b., Elgondolkodtató

c., Szexista kampányok (ami közeli rokonságban áll a sokkolással, bár mégsem ugyanaz.)

3., „Csináljunk egy vírusmarketing kampányt!” avagy nem tudjuk igazából, hogy miért van szükség rá: Ne csináljunk csak azért vírusmarketing kampányt, mert ez trendi vagy mert a konkurens ezt teszi. Tegyük kontextusba a vírusmarketing kampányt, mely így a stratégiát fogja szolgálni.

4., „Nem tudjuk mit képes és mit nem képes a vírusmarketing megoldani”: A vírusmarketing képes egy meglehetősen széles skálán megvalósítani vagy támogatni marketing célokat. Természetesen ezt más eszközök támogatásával tovább lehet növelni. Cél lehet pl.: brand ismertség, oldal látogatottság növelés, PR célok, buzz generálás, stb.

5., „Csinálunk egy jó filmet!” avagy a vírusmarketing folyamatainak nem teljes ismerete: Egy vírusmarketing kampánynak több kulcsterülete van, melyre az adott kampánymegoldásnak ki kell térnie:

a., Stratégia -> Mit és miért csinálunk, mit szeretnénk elérni stb.

b., Kreatív megvalósítás -> A legfontosabb elem az ultimate ötlet.

c., Gyártás -> Ebben a fázisban kerül elő leginkább a költségtényező. A kockázat miatt jobb ezt a tételt amennyire lehet alacsonyan tartani. Inkább az ötlet legyen erős, mint a kivitelezés.

d., Seeding -> Mit sem ér az erős koncepció, ha nincs terv, hogy hogyan és miért jusson el a befogadó félhez.

e., Mérés -> Lehetőleg ne a látogatottságot vagy nézettséget mérjük, hanem az üzleti sikert.

6., „Jó lesz erre a mi szerverünk is.” hiba: A vírusmarketing kampány sikerének az egyik fokmérője, hogy nagy nézettéget ér el. Ebben az esetben elérhetünk meglepően magas letöltés számot, melyet egy alulparaméterezett szerver nem fog elbírni. Használjunk specialistát erre a célra, hogy elkerüljük azt a helyzetet, hogy a kampányunk nagy sikert érne el, de adott esetben a filmünket senki sem látja, mert a szerver összeomlott.

7., „A vírusmarketing csak interneten működik”: A legsikeresebb kampányok képesek újságcikkek cikkek és TV megjelenések formájában is megjelenni.

8., „Ez csak egy helyi vírusmarketing kampány lesz.”: Egy részről a weben a tartalom határok nélkül működik, ezért érdemes figyelembe venni, hogy milyen globális célok valósulnak meg általa. Más részről lokalizálni egy vírusmarketing kampányt összetett feladat. Általánosságban kerüljük a helyi mémeket vagy az adott országra jellemző témákat, nyelvi fordulatokat, ha szeretnénk nemzetközi sikereket elérni.

9., „Jó lesz ez…” avagy a kreativitás faktor: A kreativitás az a tényező melyen áll vagy bukik egy vírusmarketing kampány. Ha az ötlet jó akkor jó esélyünk van a győzelemre, ha nem akkor már az elején elbuktunk. A legnagyobb segítség, ha feltesszük azt a kérdést magunknak: „Én továbbküldeném?” Vagy egy nagyon hasonló kérdést: „Mi kéne ahhoz, hogy tovább küldjem?” Hasznos dolog, ha a koncepciót próbára bocsátjuk, azaz ha mielőtt belefogunk valamibe, elmeséljük néhány embernek. Ha értik és pozitívan reagálnak, akkor jó; ha nem és magyarázni kell (esetleg sokat) akkor az rossz jel. Ha a film koncepcióját egy karakterre építjük, azaz a szórakoztató elem maga a színész tehetsége, akkor járjunk el nagyon körültekintően a castingnál.

 10., „Csináljunk egy online játékot!” vagy „Kell egy film.” megközelítés: A kampánycél már a kezdet kezdetén meghatározza, hogy vélhetően milyen eszközválasztással lehet teljesíteni a kampánycélokat. Ennek ellenére a döntő szót, mindig a költségvetés határozza meg. 

Folyt. köv.

Attila_BANKI

[Follow me on Twitter]

Felhaszn. forrás: Viralmanager

AKTUÁLIS WORKSHOP TÉMÁINK


WORKSHOP

Online márka kommunikáció a közösségi térben


  • Hogyan néz ki valójában a közösségi tér?
  • Mire való a márka identitás és az SM stratégia?
  • Amit mindenki tud, de nem mindegy, hogyan!
  • Amit nem látok, az nincs!
    Struccpolitika helyett, social monitoring!
  • Hatékony kampányt szeretnék,
    a célcsoportomat elérve, médiaköltés nélkül!
  • Jó, ha beszélnek rólunk! De még jobb, ha elkötelezett
    képviselői vannak a márkánknak!

Workshop időtartama:
4 óra
Időpont: 2015.05.29.


ÖTLET KELL? NETES MEGOLDÁS KELL?
VAN EGY TENDERED?